Rotella Опубликовано 23 мая, 2005 Жалоба Поделиться Опубликовано 23 мая, 2005 Знакомы мне несколько вариантов потестить машину и девайсы. Вот к примеру (может кому пригодится): Hidden "load" button for CD-changer There is a special button in the upper left corner that is used to load CDs into the optional 6-CD changer. It is present on ALL modular head units regardless of whether or not they have the changer installed! It's right under the trim that says "Compact Disc Digital Audio" and serves no purpose without the changer. Diagnostic Test Mode You can check for any trouble codes with a simple button sequence. Turn on the ignition power and press and hold the POWER button. Then press the AM and CLOCK buttons simultaneously for 2 seconds. The display will show any trouble codes on the display. Use the Seek buttons to scroll through them. Turn off the car to reset the unit back to normal. This procedure also lets you see the maker of the modules installed, but only if there is a trouble code associated with it. The first two digits in the display identify the device in question - see the following table. The 6-CD disc numbers are used to show the supplier of a module (1 for FMS, 2 for Panasonic, and 3 for Clarion). Device Code Part Name 00 Casette Deck 03 CD Player 05 External CD Changer 06 Internal CD Changer 07 MD Player 09 Base Head Unit After the Device Code is a colon and the trouble code in the format, "Er10" (which means "communication line error"). Here's a general table of error codes: Error Code Error Type Description 01 Insert/Eject Fault The device failed to insert or eject media. 02 Media Read Fault The device couldn't play/read the media. 03 Mechanism Fault The physical mechanism (reel/spindles) failed to function. 04 Media Fault The media is worn out. 07 Media Read Fault The device couldn't play/read the media. 10 Communication Fault Connectors or communication failed 20 Base Unit Power Fault Improper voltage detected. 22 Base Unit Fault You can clear the codes by entering diagnostic mode and then pressing POWER and then AUDIO CONT (the other big button) for 2 seconds, but this is probably not something you should be doing. Instead, take a radio showing a trouble code to a dealer to get it fixed and let them clear the codes when it's done. LCD Inspection Turn on the audio. Press and hold POWER and then SEEK (top) for 1 second. This will light up all the elements of the LCD screen. Press POWER to reset it. Button Inspection Turn on the audio. Press and hold POWER and then CLOCK for 1 second. Now each functioning button will beep when you press it. Press POWER to reset it. Speaker Inspection Turn on the audio. Press and hold POWER and then AUTO-M (bottom) for 1 second. Each speaker will sound in order, including the nonexistant rear speakers. Press POWER to reset it. Radio Inspection Turn on the audio. Select AM or FM. Press and hold POWER and then the number 2 button for 1 second. Tune to a station and look at the volume graph. A full graph means everything works, a half graph means no station is tuned, and a low graph means there is something wrong with the radio or antenna. Press POWER to reset it. Power Antenna Inspection Turn on the audio. Select AM or FM. Press and hold POWER and then AM for 1 second. "AnT-On" means the antenna works. Press POWER to reset it. Bose Amplifier Inspection Turn on the audio. Press and hold POWER and then SCAN (top) for 1 second. "AMP-On" means the amplifier works, "AMP-Of" means it doesn't. Press POWER to reset it. I was unable to find any other test modes, but it is possible that a special button combination will enable the rear speakers and the fader control in the Bose head unit Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MD Опубликовано 24 мая, 2005 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 Еслиб ты еще перевел-было бы вообще отлично=) а то некоторые английский плохо знают... технический! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Tosha1566846160 Опубликовано 24 мая, 2005 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 Честно говоря не понял, нафига это нужно? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Rotella Опубликовано 24 мая, 2005 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 Ну есть разные любители поковыряться в машине. А когда припрет в дороге без тестера что-то протестить, вспомнишь за милую душу. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
mrvito Опубликовано 24 мая, 2005 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 НУ так это тесты только работоспособности магнитолы, вот если бы мотортестер встроенный был :lol: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
MD Опубликовано 24 мая, 2005 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 НУ так это тесты только работоспособности магнитолы, вот если бы мотортестер встроенный был :lol: думаю что есть! надо на зарубежных сайтах поискать.... Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
ленок1566846172 Опубликовано 24 мая, 2005 Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 Будь любезен переведи на русский пож-та :? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Rotella Опубликовано 24 мая, 2005 Автор Жалоба Поделиться Опубликовано 24 мая, 2005 Lingvo, Prompt, уважаемая. Если все переводить станем...ну вобщем это трудно. Когда будет проблемка какая-ты пиши и я процетирую нужные строчки. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения
Заархивировано
Эта тема находится в архиве и закрыта для дальнейших ответов.